تندرستی و سلامتی سرمایه است

سلام خوش آمدید

قند میوه ها چقدر است و میوه های کم قند کدامند؟

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۴۰۲، ۰۵:۳۵ ب.ظ

میوه ها منبع بسیار خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرهای غذایی هستند که به حفظ سلامتی کمک می کنند. با این حال، وقتی صحبت از محتوای قند به میان می آید، همه میوه ها برابر نیستند. برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که از رژیم های کم کربوهیدرات پیروی می کنند، درک رابطه بین مصرف میوه و سطح قند بسیار مهم است. این مقاله جنبه‌های مختلف قندهای موجود در میوه‌ها، مانند میوه‌های کم قند، میوه‌هایی با قند بالا، ارتباط آن‌ها با رژیم‌های کم کربوهیدرات و تأثیر آن‌ها بر دیابت را بررسی می‌کند.

1. میوه های کم قند چیست؟
میوه های کم قند آنهایی هستند که حاوی مقدار کمتری از قندهای طبیعی میوه مانند فروکتوز، گلوکز و ساکارز هستند. این میوه ها برای افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا دیابتی پیروی می کنند، انتخابی عالی هستند زیرا خطرات کمتری برای سطح قند خون دارند. به عنوان مثال می توان به پوست هندوانه (5 گرم در 100 گرم)، طالبی (6 گرم در 100 گرم)، لیمو (2 گرم در 100 گرم)، و انواع توت ها مانند توت فرنگی (4 گرم در 100 گرم) و توت سیاه (5 گرم در 100 گرم) اشاره کرد.

2. قند میوه ها چقدر است؟
میزان قند میوه ها هم از نظر مقدار کل و هم از نظر نوع قند موجود به طور قابل توجهی متفاوت است. به طور کلی، قند میوه ترکیبی از فروکتوز، گلوکز، ساکارز و گالاکتوز است. در حالی که برخی از میوه ها به دلیل سطح قند بالاتر به طور طبیعی شیرین تر هستند، برخی دیگر دارای محتوای قند کمتری هستند. به عنوان مثال، یک موز متوسط حاوی حدود 14 گرم قند طبیعی است، در حالی که یک سیب تقریباً 20 گرم دارد.

3. میوه هایی که بیشترین قند را دارند کدامند؟
میوه هایی که حاوی مقادیر زیادی قند طبیعی میوه هستند عبارتند از میوه های خشک شده مانند خرما و کشمش که تا 67 گرم در 100 گرم قند دارند و میوه های گرمسیری مانند آناناس (14 گرم در 100 گرم)، انبه (13 گرم در 100 گرم) و موز (14 گرم) / 100 گرم). این میوه ها برای افراد دیابتی یا پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات باید در حد اعتدال مصرف شوند.

4. رژیم های میوه و کم کربوهیدرات چه ربطی به یکدیگر دارند؟
رژیم‌های کم کربوهیدرات برای محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌های ساده، مانند کربوهیدرات‌های موجود در میوه‌ها، طراحی شده‌اند که می‌توانند باعث افزایش قند خون شوند. با این حال، برخی از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات ممکن است همچنان شامل مصرف میوه های خاص باشد. برای افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند، درک شاخص گلیسمی و انتخاب میوه هایی با محتوای قند کمتر یا مصرف آن ها در مقادیر کمتر ضروری است. به عنوان مثال، انواع توت ها دارای سطوح قند نسبتاً پایین (4 گرم در 100 گرم) و مقادیر شاخص گلیسمی پایینی هستند که آنها را به انتخابی مناسب برای کسانی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند تبدیل می کند.

5. ارتباط میوه و دیابت چیست؟
بیماران دیابتی باید مصرف میوه خود را به دقت مدیریت کنند تا سطح قند خون ثابتی داشته باشند. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند که افراد مبتلا به دیابت می توانند روزانه یک تا دو وعده میوه بسته به سایر کربوهیدرات های دریافتی در طول وعده غذایی خود مصرف کنند. مصرف میوه های غنی از فیبر و مقادیر شاخص گلیسمی پایین ممکن است به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کند.

نتیجه
درک رابطه بین مصرف میوه و محتوای قند برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند بسیار مهم است. با انتخاب میوه های کم قند و مصرف آن ها در حد اعتدال، باز هم می توان از مزایای سلامتی متعددی که با گنجاندن میوه های مختلف در وعده های غذایی روزانه به همراه دارد، بهره مند شد. مشاوره با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا متخصص تغذیه برای ایجاد یک برنامه غذایی شخصی برای مدیریت بهینه دیابت همیشه توصیه می شود.

منبع مطلب مجله پزشکی سلامتی زندگی سبز می باشد.
 

  • آرزو تهرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی